CITAT (Berith @ 27-02-2008, 05:56)

Så ni som också tror! strunta i alla negativa eller förlöjligande omdömen om er, fortsätt bara tro.

De flesta som skriker högst om psykiska sjukdomar är oftast de som själva inte har hela kostymen på - eller alla hästar hemma, kalla det vad man vill.
Spöken som kommer om natten läser man om i sadistiska barnböcker, i verkligheten kan man få se spöken när som och de kan finnas närvarande dygnet runt, men de rasslar knappast med kedjor.
Jag kan berätta mängder av verkliga spökhistorier som hänt både mig själv och mina släktingar och besökare till oss, men det kanske ska startas en annan tråd för det..?
Snigel - föraktfullt fönekande är just det du gör - att säga sig vara djupt insatt i det delen av det mänskliga medvetandet som är uppenbar och tydlig - höra, tala känna, tänka o.s.v och sedan kasta skit över den delen av medvetandet som du inte har "orkat" sätta dig in i, mest för att du är skeptiker själv. Sitta och ge hobbydiagnoser om psykiska sjukdomar kan du göra sedan när du forskat lite till om sjätte sinnet, andevärld, materiaförändring och mediala förmågor. Att se ett spöke gör inte en människa till ett medium, jag är glad att jag slipper förmedla budskap och känna avlidnas känslor - det är inget jag skulle vilja för allt smör i småland.
Torr som en vitmossa i högsommartid innebär nog att man ser allt i svart och vitt och det enda som gäller är den "gyllene medelvägen" - att inte sticka ut, någonstans, för att slippa bli betraktad som psykiskt labil.