Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Insynsskydd/växtstöd
          uno
          Inlägg 27-02-2008, 08:16
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1 310
          Medlem nr: 256

Förslag önskas på insynsskydd.

Jag har en liten damm. På ena sidan mot gatan har jag en liten skifferstensplats med plats för en liten trädgårdssoffa och ett litet bord. I en halvcirkel mellan sittplats och gatsidan har jag haft en häck av lövbuskar som skall klippas ansas och föryngras. Ett jädrans jobb när jag själv inte kan föryngras. Mellan dessa buskar och gatan är det 5 meter och en 120 cm Tujahäck. På andra sidan gatan finns trevåningshus som jag vill hindra att se in på sittplatsen.

Nu har jag grävt bort buskarna som täckte en sträcka på 7 meter och undrar vad jag skall ha i stället.

Minimihöjden så att det hindrar att det syns vad vi har i glasen. Ett plank eller vindskydd på 180 cm verkar så högt och massivt. Insynsskyddet erfordras endast under vår-höst.

Undrar just hur det skulle vara med spaljé och klängväxter? Spaljé finns ju färdiga i trä. Armeringsmatta kan det vara något?. Undrar just vad det är för mått på en sådan matta och hur man gör för att göra den i en halvcirkelform.

Ja välkommen med förslag utan att tänka på kostnader. Jag väntar med spänning.

--------------------
          unozon1-2

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          flower
          Inlägg 27-02-2008, 10:21
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 703
          Medlem nr: 3 971

Humlestörar kanske skulle kunna vara ett alternativ..

--------------------
          Många kramar / Flower zon 4

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 24-07-2025, 14:21

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon