Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Tall som skymmer utsikt, önskar tips på aktiv dödshjälp för tall
          mariia
          Inlägg 25-02-2008, 16:00
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2
          Medlem nr: 14 233

Hej,

Jag har en tall som står väldigt "olämpligt" till som jag skulle vilja bli av med.

Nu finns det ingen möjlighet för mig att såga ner den, utan taktiken ligger i att diskret ta död på skrället på platsen så det därmed ställs utom allt tvivel att den måste tas bort. Jag har fått tips om kopparspik men har svårt att tro på att det skulle fungera. Ett annat tips jag fått är Ecoplug. Någon som har erfarenhet av det ena eller andra (eller egna tips) som vill dela med sig?

Hälsningar Mariia

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Fågelvägen
          Inlägg 27-02-2008, 11:31
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 1 550
          Medlem nr: 4 889

Tack Mariia för att du förklarade! Du bjöd på en filosofiskt intressant situation med många inblandade.

Det hela handlade ju egentligen inte om dendär tallen, utan mer om att du känner att man stulit din utsikt. Känslan av maktlöshet inför kommunen och byggbolagen är inte hälsosam, men att ta livet av en oskyldig tall skulle knappast ens fungera som Den Lilla Människans Hämnd. De höga husen (10 våningar i ett skogsområde?!!) kommer ju att stå där och påminna dig.

 Nu kan du förstås invänta en långsamt framkrypande hemmablindhet. Man glömmer...
           Du kan prioritera om i ditt känsloliv, strunta i skogen och vattnet, och börja älska wub.gif trevnaden i att se andras mysiga lampor tändas om kvällen i de många rara hemmen
           Och antagligen kan du också i nuläget välja det radikala alternativet: flytta. Hur viktig är din boendemiljö för dig? Ok, det kostar, det är jobbigt, du har kanske familj som inte vill? Eller dethär kanske just är den puff som behövs för Riktigt Stora Beslut?

Hoppas du kommer tillbaka till forumet och berättar hur det gick med dig, kommunen och tallen! Lycka till!

--------------------
          Zon 2-3, en gammal trädgård med höjdskillnader på över 4 m. Gillar förvandlingar - med berg, sten och växter som material

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 17:20

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon