Uno, det verkar som om du jobbat häftigt med buskarna!

Nu återstår nästan bara dekorationerna. Färdiga billiga spaljéer av trä finns i massor. Många är av tunt riktigt dåligt trä och hopsatta med häftapparat. Är de vitmålade är de jättefina som nyköpta, men de blir snabbt grönbrungrå.
Armeringsmatta finns i många storlekar på vilket byggvaruhus som helst, så du kan hitta precis den höjd du behöver. Är de inte av den tjockaste sorten så går de tydligen att böja, det har jag sett snygga exempel på i form av "tak" på rosenbågar. (Tyvärr vet jag inte hur man gör det.) Byggvaruhusen har också starka tänger som man kan knipsa av järnstängerna med. Bågfil gör samma jobb, om du vill fixa längden hemma. (Går långsamt och gnisslar hemskt!) Armeringsjärn ser ju förvånande snygga ut så fort det växer något på dem.
Armeringsmattorna har jag sett mycket enkelt fastsatta på tryckimpregnerade stolpar: bara 2-3 snett inslagna uppåtriktade spikar i stolparna som man hakat fast de horisontella järnen på.
Så återstår bara att skaffa några snabbväxande klängväxter, hälla något gott i glasen och lyssna till applåderna från förbipasserande. Heja Uno!