CITAT (zuzannah @ 27-02-2008, 19:59)

Hej alla fina människor ! Vad varm jag blir i hjärtat när jag läser era rader!! Alla egna berättelser, råd och tips om böcker. Jag har läst "en riktig människa" och "Stjärnor linser och äpplen" och det är några av de mest gripande fängslande böcker jag har läst utan undantag. Simon har inget språk än, men vi försöker visa honom tex overallen innan vi går ut så han förstår vad som ska hända. Vi har fått bra hjälp av autismcenter för små barn och de håller på nu och vägleder oss och dagiset.Simon är världens sötaste pojke och det enda man vill är att han ska vara lycklig.Nu funkar det hyfsat men sen när han blir äldre?

Du har inte (vad jag sett) sagt vilken "grad" av autism han har... Här har vi mest pratat om AS- som ju faktiskt inte är så ovanlig- och som du själv har förstått så kan " Aspergare" ofta klara sig "normalt" om de får rätt stöd.
Andra former av autism känner jag sämre till , men VET att det har hänt oooooooootroligt mycket positivt de senate åren, speciellt då vad avser olika boendeformer (det kommer en tid då världens sötaste måste lämna hemmet....

) .
De boenden jag har sett liknar inte alls vad som gällde bara 15 år sedan.
Min dotter bor i en helt vanlig lägenhet i ett vanligt bostadsområde, men med tillgång till personal dygnet runt.
B