CITAT (Felix matte @ 27-02-2004, 21:39)
Jag har
Dygnetrunt Bredband för 320kr/mån och måste erkänna att det numera blir sååå mycket mer surf än då jag hade Spray 50tim/mån 200kr.
Nu kan jag börja dagen med att läsa morgontidningarna, sedan ta en titt på Odla och därefter se till att de små musklerna i kroppen också kommer igång genom att ta en omgång Bitch eller DX Ball
Skamligt är det att inte alla får tillgång till bredband som utlovat.
Som jag nämnt har jag börjat att överskrida även mina 70 timmar per månad och man kan undra hur många timmar ytterligare jag skulle "slänga bort" vid datorn om jag verkligen finge bredband.
Dock går ju stor del av tiden som det nu är bort på att allt går så himla långsamt, särskilt om man ska bläddra i stora tidningar där det känns som om varje sidbyte tar minst en minut. Och det verkar finnas en tendens att många webbsidor blir allt "tyngre" med tiden, antagligen beroende på att konstruktörerna själva använder bredband. Så kanske skulle inte bredband behöva innebära ännu mer tid vid datorn, eftersom tiden vid den antagligen/förhoppningsvis då skulle bli betydligt mer effektiv.
Jag tycker det är ganska förfärande hur stora surfkostnader jag har, men försöker trösta mig med, typ "tänk hur mycket pengar många andra slänger ut på prenumeration av dagstidning(ar)" och "tänk vad det skulle ha kostat mycket om jag skickat alla epostmeddelanden med brevporto istället...". Naturligtvis skulle bara en försvinnande liten andel av meddelandena verkligen ha blivit skickade i vanlig snigepostform, men ändå...