Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Dammen läcker.., men jag hittar inte var...hjälp!
          Ariel
          Inlägg 28-02-2008, 19:12
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 53
          Medlem nr: 10 965

Min nya damm sinar sakta men säkert och jag kan inte hitta var. -cry-.gif Om det hade varit ett stort läck så hade jag väl kunna hitta på det, men nu...ett stilla stril. Och även om katterna använder dammen som vattenskål så dricker de inte 50 liter på en vecka .

I ena änden har jag låttit torven går över kanten, men nu är vattenytan under den nivån. Jag vet 17 inte hur jag ska kunna hitta ett pyttehål. Finns det nån vänlig själ med ett tips???
          Eller är det bara att treva sig fram ?

Trots allt vårliga hälsningar / Ariel

--------------------
          Hoppet är för det mesta en dålig vägvisare, men det är ett mycket trevligt sällskap på vägen.

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          MariaS
          Inlägg 01-03-2008, 16:46
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 12 573
          Medlem nr: 2 930

Med en så liten damm, är jag säker på att det är växterna som börjar vattendra! Dessutom sker en viss vattenavdunstning när solen värmer på ytan. ½cm/dygn är ingen läcka, om nivån dessutom höjer sig vid regn, behöver du nog inte oroa dig.

Här har jag en damm på 25kubik. Sorken har varit framme. Så här sjunker det 5cm/dygn! och har gjort även under den lilla is som varit under vintern. Halvvägs ner slutar nivån att sjunka, vilket gör att jag nu vet var jag ska leta efter sorkskadorna ranting.gif

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 31-08-2025, 15:09

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon