CITAT (rahmat2 @ 02-03-2008, 11:11)

80*200*10.000=160.000.000
Hundra sextiomiljoner gånger har Cloeta tryckt en dum flygblad, eller hur?
Rahmat
Ja, det är lite onödigt, kan man lugnt säga. Men jag som har väldigt mycket otäcka fördomar mot blondiner blir oerhört provocerad av Kalles kaviar.
När det gäller godis får man väl ändå tycka att det är tur att godis är gott, annars hade det ju blivit dubbel rasistisk påverkan - de s.k "lakritstrollen" ser inte bara annorlunda ut - de smakar äckligt också.
Visst borde det finnas bättre symboler att ha på sina förpackningar än människor? Ta yoghurtförpackningar t.ex. Jag har väldigt svårt att bara gå förbi hyllan där Yoggi vanilj/björnbär står med sin vita bakrund och de underbara bären och den lite exotiska vaniljstången utan att köpa en eller två förpackningar. Men jag tappar aptiten när jag tittar på brödpåsen "Varsågod", med bilden av den kladdigt gapande ungen som panikslaget försöker trycka i sig mackan, medan den falskt leende mamman (blondin, givetvis) står hotfullt lutad över honom.
(Ja, jag har målat upp lite extra nu, men det är så det ser ut)
När jag köper hundmat skulle jag inte välja en förpackning för att det är en hund på - jag väljer efter innehållet. Bra foder är bra foder, oavsett vilken eldsjäl som har designat förpackningen.