Medlem
Antal inlägg: 3 539
Medlem nr: 36
I dagens Dagens Nyheter kan man läsa om en Nederländska bank om dragit in sin spargris. Man har gjort det för att inte förarga muslimska kunder. Jag bara undrar hur långt man ska gå i ”politisk korrekthet” för att tillgodose vissa särintressen. Judar och Muslimer anser grisen oren, men griskött säljs ju också i alla livsmedelsaffärer, ska grisen bort därifrån också? Vad kommer sen?
Redigerat av Ralf: 28-02-2008, 08:51
--------------------
Enbart pengar gör ingen lycklig. Man måste också ha aktier, guld och fastigheter. Danny Kaye (1913-1987)
Validating
Antal inlägg: 3 808
Medlem nr: 5 448
Foton ser överlag ofta taffliga ut på produkter. De blir dessutom omoderna väldigt fort eftersom det ofta väljs något som ser någorlunda modernt ut. Och inget blir ju omodernt lika fort som det moderna. Blondin-Kalle på kaviaren har väl förresten moderniserats på senare tid. Ibland tycker jag att vi är lite väl snabba på att tolka saker negativt, men "negerbollar", som jag nog själv sade ibland som barn (tror till och med att det stod så på havregrynspaketen) har jag lyckats vänja mig av med att säga. Eftersom det känns så onödigt. Att ordet ska kriminaliseras är jag dock inte så positiv till.