CITAT (Lotta i Gbg @ 02-03-2008, 18:05)

Jag har inte skrivit; frusit ihjäl eller torkat ihjäl utan att mitt träd frös/torkade tillbaka. Nu handlade ju detta om många vintrar där två av de var rätt kalla. Då hade vi temperaturer ner mot -26 och där vi hade lite längre kyla kring -20. De andra vintrarna kommer jag faktiskt inte ihåg temperaturen på. Det som är betydelsefullt är att det längre perioder var lite kallare. Det där med resonemanget att det bara har en stam och inte har frusit ner hänger jag inte riktigt med på, är det en hypotes du har eller vet du om hur det varit?
jag som läser dåligt visst skrev du tillbaka ,, menade det också .
Lotta kollar du på mina bilder ,, ser det ut som om det valnöstträdet frusit ner ??
ofta när växter fryser ner blir dom ju flerstammade och får ett rätt så risigt utseende då topparna fryser , detta träd på bild har inget av det utan en stam som är grov och välväxt med en snyggt växt krona .
för det träd ( ett av träden som jag fått nötter ifrån ) har ju varit utplanterat sen 50-60talet och varit med om riktigt riktigt kalla vintrar med flera nätter på -20c , här i zon 2 . som nu är ett ståtligt träd med en vacker korna utan att frysa ner alls eller tillbaka kraftigt .
jag har glömt vad vi diskuterar

. nee det kommer jag nog på igen . lite rörigt
jag ville ju mest fråga några frågor till bigG .
Redigerat av flaxss: 02-03-2008, 18:20