Hej!
Tack för svar!!
Ja hönsen får bara gå ute på stora gräsmattan när vi är där. När vi inte är hemma får dom vara i sin hönsgård med hus.
Måste nog ha tak på hönsgården, som sagt, mycket räv och korp... Kanske lite översäker men hellre det.
Har tittat på den boken, är den bra? Tänkte på att den är ju skriven 85, är det samma regler idag som då?
( tänkte mest på storleken på huset, ventilationen osv. )
Trist när folk inte kan hålla reda på sina hundar. Vi har en tax, men hon är inte så förtjust i fåglar. ( det är ju faktiskt en rådjurshund...

)
Men vi får hålla extra koll på henne och lära henne att inte jaga. Om hon skulle våga göra det nångång.
Ang hönshuset så har vi en vad ska vi kalla det...? "platå" vid huset. där är det lite stenit och växet en del buskar. Vilket gör att man inte kan klippa gräsmattan där. ( hmm, svårt att förklara ) Så det ser väl ut som.. överväxt äng? Tror ni att det går att ha lilla gården där? Eller måste hönor ha gräsmatta? Självklart kommer vi att kratta bort det gamla gräset. Kanske bränna?
Ja, det kommer nog ta ett tag innan jag skaffar några hönor eftersom jag inte vet nånting om fjäderfän. Jag vill alltid ta reda på så mycket som möjligt innan jag skaffar djur.
Få se om jag lyckas hitta kameran så jag kan lägga in några bilder.
Tack igen!!
Mvh G´
ps, trädgårdslandet ligger på andra sidan trädgården, så det kommer de inte åt. *phu* Men det finns ett äldre kryddland och äldre plantering med perenner. hoppas dom klarar sig.
Fast iofs... kycklingar som marinerar sig själva? *fniss*