Apropå webläsare gick Netscape Navigator i graven idag. Lite småsorgsen blir jag av nostalgiska skäl, det var trots allt en trotjänare för länge sen innan den blev bloatware.
Privat går det väl an att förlita sig på forum för den support man kan tänkas behöva, men inte för stat och kommun. Det finns inte ens på kartan, de problem man inte kan lösa inhouse ska man lämna över till riktiga tekniker och inte sitta och diskutera publikt på Internet. (Det är en hel del sekretess och hemlighetsmakeri inbakat i det där, jag tror högsta hönsen är rädda för vad "den onde hackern" kan göra med den information som läggs ut om man måste specificera sig lite närmare för att få hjälp på ett forum.)
Dessutom vill nog hönsen ha någon de kan peka på och skylla på om det går åt fanders. Den livlinan försvinner om man inte har riktig support, och säga vad man vill om Microsoft men support kan de. Dlink och 3com är bra, Canon är ok, Compaq var jättebra (numera HP, fortfarande bra) men inga var så suveräna som Microsoft. För företag är det ett starkt vägande argument faktiskt, där downtime kostar dyra pengar.
Redigerat av LadyG: 03-03-2008, 14:26
--------------------
"Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi
|