CITAT (LadyG @ 04-03-2008, 07:54)

Nå, något måste det ju vara för min officeinstallation gör inte som era. Den är smidig, snabb och problemfri. Så vitt jag vet är inte Fizzgiggs installation seg heller, och ska jag vara ärlig så tror jag ändå på grafikkortet. Det är det de flesta byter ner sig på för att hålla datorn billig, vilket i slutänden blir som att byta ner sig på förgasaren till en supermodern motor.
De som trots allt låtit grafikkortet kosta glömmer oftast att gå till t ex Nvidias hemsida och hämta hem de senaste drivrutinerna. Det görs inte per automatik, just de drivrutinerna måste man uppdatera manuellt om man vill ha de snabbaste. Generic Windows drivers för alla grafikkort finns förståss på Microsoft update, men det är de mest grundläggande som finns. Inget jag skulle köra på mer än precis så länge som det tog mig att uppdatera till riktiga drivrutiner. Utan de senaste drivrutinerna blir datorn seg, programmen blir tunga att scrolla i och om man spelar spel är det inte säkert det fungerar alls.
TUnga att scrolla i.... det är som om det vore ett ångmodem, men som sagt bara när office är öppet.
Grafikkortet jag har är NVIDIA Ge Force 8500GT. Är det för dåligt? Jag köpte det för att jag kör med dubbelskärm.