CITAT (Pirum @ 04-03-2008, 17:18)

Ett gammalt 4Mbyte grafikkort från 1999 bör klara ett officeprogram utan några som helst problem. På min dator är det snarare CPUn som är för klen tror jag, en Athlon 3400. Office 2007 gör en massa realtidsjusteringar av layouten om man exempelvis ändrar saker. Drar jag i scroll-listen är det rätt snabbt, det är bara om jag markerar text och drar mig ner genom sidorna som det börjar sega rejält, eller om jag gör en del andra saker, exempelvis använder rättstavning i ett väldigt felstavat dokument (exempelvis på engelska med svensk rättstavning).
4mb gfx och Office 2007? Du
skojar? Office 2007 listar det inte i recommended requirements men i det finstilta kan man läsa "Some features require Microsoft Windows Desktop Search 3.0, Microsoft Windows Media Player 9.0, Microsoft DirectX 9.0b", "Grammar and contextual spelling in Word is not turned on unless the machine has 1 GB memory" samt "Actual requirements and product functionality may vary based on your system configuration and operating system".
"Computer and processor 500 megahertz (MHz) processor or higher" är det enda de säger om CPU däremot. Så om du inte klockat ner din dator rejält så är det grafiken du borde koncentera dig på.
Hur mycket av RAM-minnet använder datorn som grafikminne nu? Jag tror att ett bättre grafikkort skulle göra underverk för hela datorn.