CITAT (Lilla Birka @ 10-03-2008, 21:49)

Jag har sett att kvinnor gratuleras och får presenter på kvinnodagen.
Efter att ha ställt en fråga i tråden har fått för mig en mycket klarare bild vad denna tråd handlar om och vad dess syfte är. Jag tycker att du vänder dig mot de som startade trådar här och gratulerade kvinnodagen. Vad vad det som vad felet med det?
Är det verkligen det vi ska hålla på med när avsikten var (och är , hoppas jag) en helt annan. Avsikten med kvinnodagen skkulle du ha kunnat uppplysa oss med genom att skriva en tråd helst innan den 8 mars. Men det är inte det du vill, eller hur?
Det riskerar ju annars att bara bli en ny Mors dag med en massa meningslösa gratulationer och presenter hit och dit.Ingenstans har du skrivit nåt emot morsdag. varför skulle jag tro att du är emot den och för kvinnodagen?
Men här kommer ditt syfte med denna tråd. Du är emot kvinnodagen. den är internationellt om den handlar om kvinnor i andra länder iän i nSverige:
Inte vill jag bli gratulerad bara för att jag råkar vara kvinna, jag vill hellre att kvinnors situation i många andra länder uppmärksammas och för all del även de kvinnor i vårt land som förtrycks på ett eller annat sätt."
Men låt oss slippa geschäft med presenter och grattis hit och dit!
Nej, Du vill inte ha kvinnodagen för Sverige. Enligt dig är kvinnodagen för kvinnor i andraländer(de som ser annorlunda än vad du gör). Och i så fall vad ska vi göra för kvinnorna i Knutby. Alla som är födda efter 1990 kommer ihåg pastorn som lät sina fruar bli skjutna en efter en. Och du Lilla Birka måste bara tänka på andra länder och skriva emot de som gratulerar kvinnorna.
Kursivtext av Lilla Birka och resten av mig. Rahmat
Redigerat av rahmat2: 12-03-2008, 23:35