Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Ska snart köpa växthus, svårt att välja!
          ms Bråten
          Inlägg 13-03-2008, 12:43
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 9
          Medlem nr: 14 577

Har tänkt mig Euro -Serre Maxi 4, 11,7 m2 med 8 mm isolerplast, från villab Garden. Men känner mig lite osäker... ska man välja säkerhetsglas istället? Vad är egentligen bäst? Lämna gärna tips och råd.
          Samt är detta växthus ett bra val?

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          frugb
          Inlägg 14-03-2008, 08:37
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 171
          Medlem nr: 5 241

Jag kan verkligen rekommendera glas! Håller med om att det är mycket finare och att man kan isolera med bubbelplast. Jag kan rekommendera att också isolera med frigolit under golvet för att få det lite varmare tidigt på våren. Jag har beskrivit ganska detaljerat hur vi byggde vårt växthus förra sommaren på min blogg, se länk nedan och kategori "växthus". Vi köpte ett 14,2 kvadratmeter stort från Willab, EuroSerre, och jag är totalt toknöjd!

En sak som jag vet att andra har missat men som är jätteviktig: när ni monterar sockeln, alltså den del av aluminium som står på marken och som allt annat byggs ovanpå, se till att diagonalmäta (från hörn till hörn på diagonalen) - det ska vara exakt samma avstånd över båda diagonalerna! Annars kan det bli jätteproblem att få in fönstrena.

Lycka till, det är underbart med växthus, jag är inne i det varje dag nu!
          :-)

--------------------
          Välkomna att läsa om min gamla trädgård på ön! http://frugb.tradgardsblogg.se

Citera
          Evalina21
          Inlägg 14-03-2008, 09:26
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 33
          Medlem nr: 13 754

CITAT (frugb @ 14-03-2008, 08:37) *
          Jag kan verkligen rekommendera glas! Håller med om att det är mycket finare och att man kan isolera med bubbelplast. Jag kan rekommendera att också isolera med frigolit under golvet för att få det lite varmare tidigt på våren. Jag har beskrivit ganska detaljerat hur vi byggde vårt växthus förra sommaren på min blogg, se länk nedan och kategori "växthus". Vi köpte ett 14,2 kvadratmeter stort från Willab, EuroSerre, och jag är totalt toknöjd!

En sak som jag vet att andra har missat men som är jätteviktig: när ni monterar sockeln, alltså den del av aluminium som står på marken och som allt annat byggs ovanpå, se till att diagonalmäta (från hörn till hörn på diagonalen) - det ska vara exakt samma avstånd över båda diagonalerna! Annars kan det bli jätteproblem att få in fönstrena.

Lycka till, det är underbart med växthus, jag är inne i det varje dag nu!
          :-)

Hej! Vill bara skriva en liten kommentar till "Frugb". Har varit inne på din blogg och tittat på ditt växthus, det gav verkligen inspiration. Har köpt ett likadant fast bara 11,7 kvm med säkerhetsglas. Det är inte inte byggt än, vi (jag och sambon) håller på och förebereder marken.
          Hoppas på en fin växthussommar.

/Evalina

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 29-06-2025, 09:54

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon