|
Jag har förstås varit där eftersom jag har jobbat i en av montrarna...lite har jag hunnit gå runt också, men jag ska traska runt mer imorgon då jag guidar min mor. Det är lite svårt att hitta i början, saknar bättre skyltning över vart man ska ta vägen...och så är jag rätt störd över att folk inte hittar till montern jag står i. Vi är lite avsides *suckar* men de som hittar dit älskar den!
Det är lite blandat smått och gott de har på mässan och jag tycker absolut att den här är större och trevligare än trädgårdsdelen på hem & villa. Det går att köpa fröer, växter, lökar, lotter, redskap, kläder, hemlagat (Glorias äppelgård står t ex där och säljer diverse äppelprodukter), få en trädgård ritad, få inspiration från de olika installationerna, se trädgårdsmaskiner, träffa olika föreningar (rosensällskap, hoyasällskap, någon med orkidéer, trädföreningen mm), få information om trädgårdsutbildningar, trädgårdsresor, se ljusspel. Ja, helt enkelt lite av varje. Café och restaurang finns där också, så man behöver heller inte gå hungrig.
Det lär säkert dyka upp en del om mässan i pressen - där var en hel skock där igår, men det var inte förrän nu till helgen som de kunde fotografera eftersom allt inte var klart igår.
--------------------
Hortikulturella hälsningar, Elisabeth
|