CITAT (marskattan @ 14-03-2008, 21:41)

Jag var på mässan idag och tja... bättre än trädgårdsdelen på Hem och Villamässan men jag som är totalt tokig i trädgård var ute igen på 1,5 timme. Det jag köpte med mig hem var 2 påsar frön och en korv (?!).
Framförallt tyckte jag lokalerna var dåliga för ändamålet, det går liksom inte att ha "belysningsrum/avdelning" där man går in på en hyfsat smal gång som sen slutar med att alla får vända och gå samma väg ut igen!? Det var hyfsat lite folk där idag men hur går det imorgon och på söndag med mycket folk? Om någon skulle ha barnvagn eller rullator så kommer ingen förbi, varken in eller ut.
Nu e jag ju mest intresserad av växter och inte fullt så mycket av grodor i gjutgärn, honung, stooora spa-bad och "biljardbord för din trädgård" och jag saknade ställen som sålde sticklingar av fuchsia mm mm. Visst var dom "gamla vanliga Holländarna" där, dvs dom som har orange tröjor och säljer lökar och knölar men så mycket mer vad det inte. Det som fanns att köpa hos dom flesta utställarna var Julrosor i olika prisklasser och färger. En del utställingsträdgårdar var fina att titta på och lite inspiration fick man. Men personligen får jag mer "nu vill jag ut och påta i trädgården-känsla" av att åka ner till Trädgårdspaletten i Malmö eller ta en runda in om Lillafiskaregatansträdgårdsbutik.
Usch, jag känner mig gnällig. Men det var en lugn och småmysig dag och jag ångrar inte att jag åkte dit även om jag hade inte gått dit imorgon även om jag haft fribiljett.
Hoppas ni som ska träffas imorgon har superkul! Snälla ta nu något fint foto på er i alla fina Odla-tröjor!
Jag håller med. En väninna och jag var ute igen efter dryga timmen. Vi var där redan kl 11 och det kändes inte färdigt när vi kom. Många höll fortfarande på att plocka upp och ja....det kändes inte klart liksom.
Vi hade också synpunkter på golvet. Bubbliga mattor är inte lämpligt att ha öht. och definitivt inte där många går omkring och snubblar på bubblorna.
Flyinge Plantskolas installationer var som vanligt förstklassiga. Impecta fanns så klart där och en del annat. Men mycket annat tog helt enkelt för stort utrymme.
Jag efterlyser också plantor och sticklingar till försäljning. Många fler montrar för växtförsäljning.
Man går ju på mässor för att få inspiration för trädgården så fler miljöer hade inte varit helt fel.
Får hoppas att detta var barnsjukdomar och förhoppningsvis tar de vara på erfarenheterna till nästa år. De har alla förutsättningar att bli stora, för i den här landsändan har det inte funnits en enda renodlad trädgårdmässa hitintills.
Redigerat av embees: 15-03-2008, 09:57