Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Bygga eget miniväxthus, - alt. hur bygger man egna bevattningsbrickor?
          Mica548
          Inlägg 14-03-2008, 23:12
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 74
          Medlem nr: 4 414

Hej!
          Köpte ett miniväxthus på ÖB förra helgen som jag tänkte ställa längs med husväggen och använda för avhärdning och avlastning.
          Måtten är: 64x49x125 cm och när jag monterat det konstaterade jag att det är svårt att hitta lämpliga bevattningsbrickor".

Problemet kan kondenseras till två frågeställningar:
          1) Om jag ställer ut en vanlig hylla som rymmer mina befintliga 120x33 bevattningslådor från Willab, vad kan jag då täcka dem med på lämpligt sätt utan att det blir allt för otymligt (plast, glas etc som kan monteras ned när förodlingssäsongen är över)? Drar jag en vanlig pressenning över så blir det veckigt och den är för tunn för att jag ska bemöda mig med att måttsy den.

2) Vart kan jag finna bevattningslådor eller liknande med maxmåtten 68x46 cm? Hyllorna är av nät och jag vill kunna lyfta in- och ut i stort sett alla krukor på kvällen tills det är tillräckligt varmt och då underlättar en gemensam bricka per låda.

Vad göra?

/Monica

Redigerat av Mica548: 14-03-2008, 23:16

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Mica548
          Inlägg 17-03-2008, 14:59
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 74
          Medlem nr: 4 414

Tack för tipsen!
          Idag kör jag med brickor men de har så bred kant så det försvinner ca 10 cm på bredden (2 brickor a 2,5 cm kant var).

Måttbeställda brickor - det vore något det. Det funderade jag på innan, men slog det ur håven då jag trodde att det skulle bli så himla dyrt, men då är det bara att gå på plåtmästerijakt! Ska nog ta och beställa några till mina fönsterkarmar också i så fall.

/Mica

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 20-09-2025, 09:16

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon