Hej Henriks! Jag läser dina inlägg med stort intresse. Vi har uppenbart mycket olika uppfattningar. När det gäller försäkringar på kärnkraftverk så tycks det inte vara några risker med dem. Du vet förmodligen hur många kärnkraftår det finns. Den enda olycka som inträffat var på Three Mile Island. Den blev förmodligen dyr för bolaget men det blev inga skador utanför verket. Olyckor i ryska kärnkraftverk med grafit ska vi naturligtvis inte jämföra med. Jag är bara emot slentrianmässiga subventioner. Ny kunskap tycker jag samhället ska hjälpa till att betala. Jag tror dig när du skriver att det inte är lönsamt att förstärka nuvarande vindkraftverk. Det är därför jag vill testa andra konstruktioner. För du menar väl inte att vi har de optimala vindkraftverken. Jag var betydligt mer positiv till vindkraft innan jag började läsa om det. Hade jag däremot varit företagsledare så hade jag utnyttjat systemet och byggt vindkraftverk. Fast jag hade definivt inte gjort affärer med Vestas, inte efter allt jag läst. MVH Jan Lindgren
|