CITAT
Ska man bojkotta varor så tror jag mer på en bojkott av de företag som sponsrar hela spektaklet.
Det har jag gjort i massa år redan eftersom jag inte har lust att sponsra elitidrottare och gubbgänget runt omkring. När det finns OSringar på kaviartuben så väljer jag en annan sorts kaviar. Var problem med mjölken förr när det bara fanns ett märke med mjölk, men nu finns det många sorters mjölk att välja på.
Det är väl OT egentligen och man skulle väl starta en avsky elitidrottstråd. Positivt att sponsra barn och ungdomsidrott (frivilligt!avskyr alla förbannade bingolotter man tvingats köpa som förälder) men absolut inte eliten. Fattar inte hur lagar och regler sätts ur spel när det gäller idrott. Några fifflare har väl fått något straff men alldeles för många går fria. Kommuner använder skattepengar för att köpa spelare

Finansministern hamnar inte i fängelse när han skattefifflar åt någon idrottsförening.

Hade det varit en småföretagare som gjort så så hade han åkt dit så det skvätter om det.
Ursäkta OT.