Jag har en kompis som råkade illa ut, men är fysiskt återhämtad nu, och jag vill gärna motverka vissa mäns våld mot kvinnor. Men den minoritet av män som uppför sig som idioter, hur "når man fram" till dem? Jag har demonstrerat, men vad hjälper det? Jag tycker att sådant slödder, pack, avskum och drägg borde bo i fängelse i många många år, då hinner de förmodligen misshandla färre kvinnor (de är ofta återfallsförbrytare, man kan bara slå ett första slag 1 gång, sedan är man en vaneförbrytare och bör få både straff och rehabilitering ). Det är även vansinne att kvinnor ska behöva fly från sina tidigare våldsamma pojkvänner. Om en man bedöms vara ett hot mot en kvinna (exempelvis genom att han just hotat henne, fortsatt ringa henne trots polisanmälan, etc) så kan han gott få en fotboja och förvisas ur det landskap där kvinnan bor. Inte konstigare än att vi skickar hem kriminella utlänningar eller vräker personer som har för lite pengar för att betala hyran. Återvänder mannen till landskapet han inte får vara i så bör han givetvis omedelbart arresteras och kastas i fängelse, lämpligen några år, minst. Exempelvis.
Likadant bör även barn skyddas, fast där kan nog bevisläget vara ännu svårare (och både män och kvinnor är mer jämnt representerade bland förövarna om det gäller misshandel, män tycks dock överrepresenterade bland sexbrotten).
Redigerat av Pirum: 18-03-2008, 20:45
--------------------
zon2.5
|