CITAT (Gita @ 19-03-2008, 20:43)

Ja, pappan/före detta maken är ju nu släppt av polisen, eftersom han hade ett hållbart alebi.
Tycker att den här tråden bekräftar en del fördommar mot män, eftersom alla verkar ta för givet att före detta maken är förövaren.
Gita
Erkänner, tog det för givet då pappan blev anhållen, mer baserad på statsktik dock än på mina eventuella fördomar mot män.
Själv ser jag inte män som några odjur, de allra flesta är bra karlar. Trots mina tidigare erfarenheter i livet. Jag skulle aldrig döma ett helt manssläkte utifrån vad några gör.
Däremot tycker jag att det är bra att våldet mot kvinnorna uppmärksammas, att det forskas i orsaker och skälen till att många kvinnor stannar. Sammhället måste bli bättre på att skydda kvinnorna som hotas och förföljs. Då, över 15 år sedan fick jag ingen som helst hjälp från polisen, de kom inte när jag ringde och sa att han är på väg och ska komma in genom rutan. "Ring igen om han dyker upp".... Jag stannade inte för att vänta och se, när jag återvände hem var en ruta krossad. Det fanns inga bevis för att det var mannen i fråga som gjort det, jag tror inte han än i dag vet att jag försökte få hjälp från polisen.
Så ska det defenitivt inte vara.