Jag har använt Scalibor-halsband till mina hundar eftersom det hade så många fördelar jämfört med andra medel. Ex gick det att använda på dräktiga tikar och då jag åkt utomlands för att para tik i ohyrerika trakter kändes det bra med detta skydd.
Men för två år sedan blev min ena hund "konstig". Hon blev rädd och betedde sig märkligt, kröp in under förrådet och låg där och skälvde av skräck, jag kunde inte locka fram henne utan fick dra ut henne med våld. Hon skakade och var "vilsen". Jag åkte till veterinär och sa att hon fick leta igenom hela hunden tills hon hittade vad som felade. Alla prover var normala och veterinären kunde inte komma på något mer att undersöka. Då sa sköterskan: Prova att ta av ohyrehalsbandet och se vad som händer, min svärmors hund var också konstig men blev bra sen...
Jag som trodde att Lova hade fått en hjärntumör eller nåt tog av halsbandet och efter två veckor var allt som vanligt igen! Jag använder inte detta preparat något mer. Jag jobbar i djuraffär och har hört liknande berättelser från flera personer. MEN: Jag har också hört flera berättelser om hundar som dött pga fästingsjukdomar - så det är verkligen som att välja mellan pest eller kolera!
Redigerat av Anna-Karin Lundberg: 21-03-2008, 22:10
--------------------
Anna-Karin Lundberg Min trädgård är mitt rike!
|