Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> En ekorres dagbok
          henriks
          Inlägg 16-03-2008, 17:36
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 895
          Medlem nr: 14 105

Igår när vi var ute och gick i skogen passerade vi förbi en stubbe som var helt översållad med "demolerade" grankottar. Jag sa att här har herr ekorre haft middagsbjudning. sambon kontrade med "ja, ett riktigt storgille"

Idag, på en skogsväg var det ett parti där det låg massor av grankottar som blåst ner i samband med någon av årets stormar, och vi började fundera på vad en ekorre på vandring skulle tänka när den fick syn på alla kottar. "Åh - himmelriket" eller "Usch vilken matförstöring"

Tänkte jag skulle skrivit ett utdrag ur ekorrens dagbok i min blogg, men ångrade mig och startar denna tråden istället.

Hjälp mig, skriv ett blad i ekorrens dagbok - vad har hänt idag, i ekorrperspektiv så att säga.

--------------------

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Boxer
          Inlägg 21-03-2008, 13:29
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 3 234
          Medlem nr: 4 038

För några dagar sedan stötte jag på dessa tvåbenta marodörer som var ute på murkeljakt. Jag hoppade mellan granarna så nära jag vågade och drog igång mitt effektiva smattrande eller tjattrande om att de skulle hålla sig härifrån. Det lyckades!

--------------------
          Allt är relativt. För en mask är det en större avkoppling att gräva i den hårda jorden än att vara med och fiska.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 29-06-2025, 09:37

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon