CITAT (mamamaggan @ 22-03-2008, 13:38)

Men Henriks , inte gör någon annan ditt jobb om du har ett vanligt jobb ? Det har iaf aldrig jag varit med om. När jag varit sjuk så har mitt jobb legat i högar när jag kommit tillbaka OCH det har förväntats av mig att jag ska jobba ikapp utan övertidsersättning. Det är väl inget som är speciellt för politiker ?
Nu är reglerna sådan att de SKA sjukskriva sig !!!!!!!!!!!!! Varför ska de kunna komma undan regler medan de själva beslutar om regler för oss andra ? Om vi struntar i de reglerna kan vi få repressalier för det medan de slipper undan. Det borde väl var lika för alla ?????????!!!!!!!!!!!!!!!!
Tillägg : De har ju själva valt att bli politiker och tycker de att det är för betungande så kan de bara sluta , vilket jag tvivlar på att de vill med de lönerna och förmånerna som de har . En del gillar nog makten också , de förstår inte att de sitter där de sitter för att representera oss " vanliga " medborgare.
Visst är det så att de flesta jobb har ett större eller mindre inslag av att jobbet finns kvar när man kommer tillbaka. det jag menar är att vissa jobb så finns ALLT arbete kvar.
Ta tex en kassörska på ICA - inte står kunderna kvar och väntar till han / hon har kommit tillbaka?
Inte låter man snön vara kvar på vägen bara för att den som kör snöplogen är sjuk?
Inte låter man patienten ligga obehandlad bara för att läkaren är sjuk?
Ett uppdrag - som
till exempel politiker (det finns fler) har inte reglerad arbetstid - precis som konstaterat här är (borde i alla fall vara) de i tjänst 24/7
Jag tycker inte att det är så uppseendeväckande att inte sjukskriva sig som det är att vara oanträffbar och sen ljuga om det som tex efter tsunami katastrofen.
Självklart skall politiker föregå med gott exempel, men man måste ha i åtanke att det är skillnad på reglerad arbetstid och ett förtroendeuppdrag.
Redigerat av henriks: 22-03-2008, 14:45