Varför bakgrundsbild? Tja, för att många finner det lockande (du undantaget). Roligare än en blank bakgrund och när det gäller läsbarheten så är det inga problem när bilden med flit är så ljus.
Menyerna: du har rätt i mycket du säger om dem. Det var mitt "bollplank" som tyckte jag skulle ha toppmenyn, den var inte inplanerad från början. Färger och typsnitt är inte spikade, även om jag faktisk har samma typsnitt på de sidor du tittade på (Helvetica/Arial). Åtminston är det gjort så (får uppenbarligen dubbelkolla).
Storleksgraderna är inte menade att variera som sjutton. Har bara skrivit som när man gör en uppsats eller så. Rubrik, mindre underrubrik, brödtext och bildtext. Det är bara inte lika lätt att göra så fina nyanser i html som i ett textdokument. Har bara xs,s,m,l osv att välja på. Inte direkt 10, 11,12,13,14,15 punkter osv, eller är jag bara för okunnig?
Texten i huvudet: hoppas innerligt att du menar adressen och det, för själva loggan kan inte vara något annat än bild!
Hemsidan ska för övrigt vara huvudsakligen inspirerande och lockande, med informativa inslag eller hur jag nu ska uttrycka det. Att kombinera det med en affärsmässig look är kanske som att kombinera en populärvetenskaplig artikel med en rent vetenskaplig? Det gäller att hitta balansen!
Har du fler kommentarer om hemsidan så får du gärna maila mig. Alla infallsvinklar är bra.
--------------------
Hortikulturella hälsningar, Elisabeth
|