CITAT (Cilla999 @ 25-03-2008, 14:32)

Hej. svarar på min egen fråga, eftersom jag har ett sånt bra svar på den
kollade runt lite, och upptäckte att djuraffärer säljer värmemattor, att ha under terrarium o likn. Något mindre W, men mindre än halva priset än det som säljes på Willabgarden. Så nu ska jag hem och testa...
Hej Cilla!
Vad bra att du hittade lite billigare värmemattor.
Jag tänkte ändå ge ett förslag på vad man kan göra när inte platsen räcker till...
Jag hade tänkt köpa ett miniväxthus, med många hyllor, att ställa framför mitt fönster då inte mina fönsterbräder heller räckte till. Tyckte dock att miniväxthusen var så små så jag köpte en stooor hylla på Jula, för 249:-. Den ska jag ta ut på altanen till sommaren och bekläda med "byggplast" (mycket större, mycket billigare...)
Mina så-lådor köper jag ifrån charken där jag handlar. Det är "smörgåstårte-lådor". Kostar 2-3:- st.
Håller oxå på med ett annat projekt som jag kallar för "35/100". Ska tillverka 35 st (150cm höga ca 60cm diam) "tomatväxthus" för under 100 kr tillsammans, vilket snart är klart... Funkar det bra ska jag delge mina idéer till er alla som vill.
Mvh. Sussie.
CITAT (Cilla999 @ 25-03-2008, 14:32)

Hej. svarar på min egen fråga, eftersom jag har ett sånt bra svar på den
kollade runt lite, och upptäckte att djuraffärer säljer värmemattor, att ha under terrarium o likn. Något mindre W, men mindre än halva priset än det som säljes på Willabgarden. Så nu ska jag hem och testa...
"Smörgåstårte-lådor" går bra att så i....