Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Undervärme, Mina fönsterbrädor räcker inte till
          Cilla999
          Inlägg 23-03-2008, 13:43
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 64
          Medlem nr: 8 540

Hej.

Mina fönsterbrädor räcker inte till för den sådd jag vill kunna dra upp. Funderar på att fixa ngn form av undervärme, så att jag kan dra upp dem i källaren, där lufttemperaturen är 12-16 grader, har satt upp lysrör där för tomatplantor mm som har kommit upp ngt.

Har kollat i Willabs katalog, men tycker att värmemattorna där är jättedyra. Finns det ngn som kan tipsa om ställen som också säljer ngn form av undervärme, som inte kostar skjortan??

--------------------
          Cilla

Nyblivet växthusfreak från Dalarna, zon 4-5

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Cilla999
          Inlägg 25-03-2008, 14:32
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 64
          Medlem nr: 8 540

Hej. svarar på min egen fråga, eftersom jag har ett sånt bra svar på den flirting.gif

kollade runt lite, och upptäckte att djuraffärer säljer värmemattor, att ha under terrarium o likn. Något mindre W, men mindre än halva priset än det som säljes på Willabgarden. Så nu ska jag hem och testa...

--------------------
          Cilla

Nyblivet växthusfreak från Dalarna, zon 4-5

Citera
          Sussie F-Flower
          Inlägg 25-03-2008, 15:30
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 3 217
          Medlem nr: 14 814

CITAT (Cilla999 @ 25-03-2008, 14:32) *
          Hej. svarar på min egen fråga, eftersom jag har ett sånt bra svar på den flirting.gif

kollade runt lite, och upptäckte att djuraffärer säljer värmemattor, att ha under terrarium o likn. Något mindre W, men mindre än halva priset än det som säljes på Willabgarden. Så nu ska jag hem och testa...

Hej Cilla!
          Vad bra att du hittade lite billigare värmemattor.

Jag tänkte ändå ge ett förslag på vad man kan göra när inte platsen räcker till...
          Jag hade tänkt köpa ett miniväxthus, med många hyllor, att ställa framför mitt fönster då inte mina fönsterbräder heller räckte till. Tyckte dock att miniväxthusen var så små så jag köpte en stooor hylla på Jula, för 249:-. Den ska jag ta ut på altanen till sommaren och bekläda med "byggplast" (mycket större, mycket billigare...)

Mina så-lådor köper jag ifrån charken där jag handlar. Det är "smörgåstårte-lådor". Kostar 2-3:- st.

Håller oxå på med ett annat projekt som jag kallar för "35/100". Ska tillverka 35 st (150cm höga ca 60cm diam) "tomatväxthus" för under 100 kr tillsammans, vilket snart är klart... Funkar det bra ska jag delge mina idéer till er alla som vill.

Mvh. Sussie.

CITAT (Cilla999 @ 25-03-2008, 14:32) *

"Smörgåstårte-lådor" går bra att så i....
          Bifogade fil(er)
          Bifogad fil  IM000414.JPG ( 458.37k ) Antal nedladdningar: 39
          Bifogad fil  IM000415.JPG ( 640.41k ) Antal nedladdningar: 33

Citera
          renate
          Inlägg 26-03-2008, 15:42
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 5 656
          Medlem nr: 834

CITAT (Sussie F-Flower @ 25-03-2008, 15:30) *
          Hej Cilla!
          Vad bra att du hittade lite billigare värmemattor.

Jag tänkte ändå ge ett förslag på vad man kan göra när inte platsen räcker till...
          Jag hade tänkt köpa ett miniväxthus, med många hyllor, att ställa framför mitt fönster då inte mina fönsterbräder heller räckte till. Tyckte dock att miniväxthusen var så små så jag köpte en stooor hylla på Jula, för 249:-. Den ska jag ta ut på altanen till sommaren och bekläda med "byggplast" (mycket större, mycket billigare...)

Mina så-lådor köper jag ifrån charken där jag handlar. Det är "smörgåstårte-lådor". Kostar 2-3:- st.

Håller oxå på med ett annat projekt som jag kallar för "35/100". Ska tillverka 35 st (150cm höga ca 60cm diam) "tomatväxthus" för under 100 kr tillsammans, vilket snart är klart... Funkar det bra ska jag delge mina idéer till er alla som vill.

Mvh. Sussie.
          "Smörgåstårte-lådor" går bra att så i....

Vilken bra lösning du kom på med hyllan och smörgåstårtlådor.Jag har aldrig undervärma för vanliga fröer tx tomater gurkor och annat.Fröer som kräver undervärme sår jag inte,då är det lika billigt att köper en planta.

--------------------
          MVH Renate zon 4

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 26-07-2025, 22:14

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon