CITAT (Ingrid på Västkusten @ 11-03-2004, 14:31)
Motfrågan - vad tänker Du odla och hur?
Todehej på dig själv Ingrid...
Tjaaaa...i mitt fall- som är ett sånt där "Hallå!!!!Man-kan-bara-inte-skrota-ett-så-fint-gammalt-växthus-!!!!

" så blir det ju rimligtvis ett " function follows form ", d.v.s. jag har inga förutbestämda åsikter vad jag ska ha växthuset till, utan snarare så att jag ska ha just det växthuset o resten får komma på köpet
Jag antar att jag har samma drömmar som alla andra blivande växthusägare ; Vinranka; Fikon; Persika; Tomater; den där jädra Austinrosen som frös ned t.om. i zon 1; tidig sallad; åsså ett härbärge för alla perennsådder; sticklingar; chili...gurka, melon...*kanske ruccola redan i mars!!??* ...osv.osv,,,, å allt kommer ju inte att få plats av mina drömmar ens i det rätt stora växthuset, eller hur? ( Glömde det där med gin,flädersaft,tonic-drinken vid den trevliga sittplatsen i solnedgången i juni)
Har tänkt på det fram å tillbaks nu under dagen. och i.om.att det ligger på en ca meterhög sockel, är kanske ändå söderorienteringen den bästa - för en sockel tar väl ändå en hel del ljus?
Har annars i stort sett vilken skuggmöjlighet på tomten som helst -marken är stor och bara en bråkdel (med stora och oflyttbara träd) hör till den gamla trädgården som jag vill bevara intakt.
Söderläge blir nog fint, tror Unn - men kommentera gärna!