Medlem
Antal inlägg: 2 745
Medlem nr: 882
Med anledning av att denna tråkiga diskussion uppkommer med jämna mellanrum ang språk så är det väl dags att för en språktråd.
Här är det tillåtet för alla och envar som har något att lära ut och att påvisa språkbrister att göra så.
För alla som i likhet med mig inte har så bra grammatiska kunskaper är det ett ypperligt tillfälle att få ta del av andras kunskaper och bli bättre.
Det som inte är OK i denna tråd är att uttrycka sig nedvärderande om de som inte har så bra skriftspråk. Här är det språket och inte värden om människor och hur de använder språket som är trådämnet.
Eftersom det är så många som är intresserade av språket så hoppas jag den är frekvent för jag behöver nog lära mig mycket. Har nämligen en minneslucka som sträcker sig från sjätte klass fram till tjugoårsåldern.
Ser fram emot en frekvent tråd där ni inte bara talar om vad som är fel utan varför så vi andra grammatiska språkanalfabeter lär oss någåt.
Medlem
Antal inlägg: 10 260
Medlem nr: 5 642
Diskussion stavas så, inte på något annat sätt, diskution till exempel.
Har viss förståelse för att ordet ofta stavas fel dock. Detta för att man diskuterar. Inte diskussioterar eller diskussterar... (vilket kanske vore mer logiskt??)