Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Frusen ros, plaisanterie
          svennis
          Inlägg 28-03-2008, 16:26
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1 649
          Medlem nr: 12 789

Ny kamera, så nu kan jag sätta in bilder igen.
          Rosorna har kommit långt, men nu har det fryst ordentligt -10-15 grader en natt.
          De flesta har klarat sig bra. >Är glad att jag inte hade börjat klippa.

Plaisanterie ser för eländig ut thumbdown.gif

Frusna rosor Plaisanterie.jpg

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 28-03-2008, 18:05
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 23 015
          Medlem nr: 6 358

CITAT (svennis @ 28-03-2008, 16:26) *
          Ny kamera, så nu kan jag sätta in bilder igen.
          Rosorna har kommit långt, men nu har det fryst ordentligt -10-15 grader en natt.
          De flesta har klarat sig bra. >Är glad att jag inte hade börjat klippa.

Plaisanterie ser för eländig ut thumbdown.gif

Frusna rosor Plaisanterie.jpg

iför sig ser det inte så illa ut ,, den kommer klara sig fint . även om du hade klippt den så hade det inte sett finare ut nu . jag har ju klippt och inget har hänt ,, alla rosorna lever ända ut till topparna . har haft ett par nätter runt -5c -8c och en på -10c . det ända som händer är att bladen blir svädda ( vissnar ) ,, nu pratar jag för milda zoner kan tänka mig att rosorna kan frysa ner hårdare i zon 4 och uppåt . den ''skjuter'' ju inte mer skott bara för du klipper den ( vilket folk verkar tro ) utan det är ju solen och värmen som gör att dom får nya skott och fler . så även klippt eller ej ,, hade den ändå frusit . klipper du mitt i vinter får inte rosen fler skott för det är för kallt ,,och läs noga nu svennis ,, den ''har'' ju redan fått skott eller hur utan beskärning ?? jo varför för det har varit milt och varmt .

du kan inte ändra naturen ,, däremot vill du att din ros inte ska frysa på bladen ,, då ska du täcka den med ''granris'' eller ''väv'' på våren . då får den inga nya skott och den skadas inte av sen frost VIPS ,, lätt det inte logiskt svennis ?

Redigerat av flaxss: 28-03-2008, 18:14

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 19-09-2025, 23:23

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon