CITAT (Alba @ 31-03-2008, 16:31)

Jag blir varm i hjärtat när jag läser det du skriver.
Det verkar som du funnit ett lugn och en tillit som många av oss saknar. ...........förmågan att kunna tillåta sig att ta dagen som den kommer och njuta av allt. Jag tänker bla på det du berättar att du står och tittar på trädet med dess vattendroppar.
Jag är säker att barnbarnet älskar att komma till dig. Du berättar säkert så fint för henne......den förmågan har du verkligen.
Jag ser fram emot fler berättelser från dig.
Åh;tack för dina goa ord!

Ju;jag har funnit en trygghet och ro inombords! jag finner stor glädje i att betrackta naturen;idag kollade jag länge på de vackra Tussilagon som lyste som solen där bland förraårets gräs och löv.
Varenda gång som jag är ute ser jag något som jag bara måste titta på och det ordentligt!
Igår tittade jag på en hel familj(?) av Skator som solade i björken på en villa tomt.
När mitt barnbarn var nyfödd så började jag sjunga en finsk sång för henne och sedan varje gång som jag prata med henne så sjunger jag just den sången för henne och det har gjort att hon känner igen mig då hon med sina föräldrar kommer på besök från Göteborg. Dessutom sedan en lång tid tillbaka talar jag om allt möjligt för henne i telefon och hon lyssnar noga säger hennes mamma. Och numera deltar lillan i våra pratstunder och det är ju verkligen jätte roligt! Hon är 1år och 4 månader.
I Juni flyttar de hit och jag fixade en härlig lägenhet till dem.
Så roligt att du gillar mina berättelser!
Jag skulle vilja göra en bildbok sedd från mitt perspektiv;det vill säga;jag tar bilderna och skriver liten text till.