Blev lite fler plantor än jag räknat med från början. Letade nämligen med ljus och lykta efter Aashild Kalleberg men kunde inte hitta den någonstans. Beställde då några andra magnolior från Bulk (Holland). Hittade sedan till min förtjusning Aashild Kalleberg hos en svensk plantskola, som även var beredd att leverera plantorna med posten. Glad i hågen beställde jag denna och några andra plantor ur sortimentet och avbeställde från bulk. Förra veckan fick jag dock ett mail från bulk som skrev att de av misstag skickat mina plantor trots att jag avbeställt. Otroligt nog skulle jag få behålla plantorna utan att betala. Har dock ej fått dessa plantor ej så vi får väl se... Beställde från bulk förra året, och de är mycket service-minded. Tycker om att testa ovanliga saker och prova gränser (Zoner...). Har riktat in mig en del på roddisar och magnolior, Jag hoppas att de pallar mitt klimat. Denna vintern torde inte varit några större problem.
Jan af Lisö; Får återkomma till dig angående stickling eller ymp. Vet inte säkert. Vill passa på att tacka för dina inlägg angående magnolior. Du har varit en stor inspirator för mig när jag valt sorter. Hoppas du fortsätter att dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter! Vad tror du tex om korsningen Big Dude x Red Baron? Är medveten om att korsningar kan bli lite hur som helst, men det är ju väldigt spännande. Red Baron är väl lite härdigare än Duden om jag förstått rätt. Man kan ju hoppas på att härdigheten överförs isåfall. Får väl ge lite skyddat läge, kanske... /Niclas
Redigerat av Nicke smålänning: 31-03-2008, 16:58
|