Hej igen, jag som startade den här tråden vill nu bara meddela att jag mycket riktigt blev smittad och inte hade nåt välutvecklat immunförsvar för förkultiveringsbacillerna.
Nu står små purjostrån och vajar stillsamt bredvid en massa luktärter, bryssel och grönkål under en lysrörsskrivbordslampa.
Och under köksbänkens lysrör står krukor med nysådda tagetesfrön (emedan brödburkar, flingpaket och skärbräda degraderades till en köksstol i närheten).
Och sist - men allra mest häpnadsväckande: En begagnad lysrörsarmatur är införskaffad, har fått ny stickkontakt och nya kallvita rör (2 X 36W) och nya gnisttändare (eller vad det nu heter). Och den lyser! Med ett par travar gamla kulturtidskrifter i båda ändarna, som upphöjning, på långa soffbordet (som fått flytta in till sängens fotända) står den nu beredd att belysa ett försvarligt antal frösådder som ska fixas i helgen.
Det måste man väl kalla en 180-gradare, om man nu betänke mitt första inlägg i denna tråd. Inkubationstiden för denna sjukdom låg alltså på ett par månader ungefär.
Men att flytta plantorna till ön, det får vi ta sen. Det vete tusan eg. hur det ska bli med den saken...
Mvh Eklo
Redigerat av EKLO: 31-03-2008, 23:53
|