Tyvärr ganska vanligt att man får fel färg, både vad det gäller köpta perenner och färgen på fröpåsarna.
Har tex en rabatt med mest varmrött och lite orange och blått. Inte så snyggt när en växt blir kallröd med dragning åt rosa eller lila i den rabatten. Men det är smällar jag kan ta.
Har en annan rabatt med mest vitt och silver och lite blått. Tycker att det är fint att ha någon enstaka blomma i den rabatten som bryter av. Satte en rosa papegojtulpan där och en annan tulpan med aprikos i. Den ena skulle blomma i april och den andra i maj. DE BLOMMAR EXAKT SAMTIDIGT! Jag får ont i magen när jag ser det. Den smällen kan jag inte ta. Måste flytta den ena, men kan inte bestämma mig för vilken.
Har lite huller om buller rabatter också. Men där är det tillräckligt mycket färgblandningar så att det inte stör mig. Har en stor naturtomt där jag satt in någon blommande buske och lite blommor här och var. Där tänker jag lite på att det inte ska skära sig för mycket, men håller inga bestämda färgskalor.
|