CITAT (Ingrid på Västkusten @ 04-11-2005, 17:08)

Hej hopp,
Nån som också drabbats av detta hemska stickvirus som grasserar? Symptom är okontrollerade garninköp, vilda viftningar med diverse vapen samt små skavsår på pekfingret och mystiska luddtussar här i var i bostaden!
Snart ett år sedan startade jag igen - jag som stickade som en galning på gymnasiet och hela studietiden och sedan lade av - är igång igen! Otåliga jag stickar underbara strumpor och spetssjalar och har t o m startat en sticklista för stick&virklystna på Västkusten!
Visst är det skojigt! Och med Internet så finns det en uppsjä av mänster som är gratis - god info som är gratis - www.garnstudio.se www. knitty.com
och så;
http://groups.yahoo.com/group/handarbeta/Tänk - nu känns det inte lika onyttigt att sitta framför TVn och vegetera längre ;-)
och sådan bra terapi det är! För första gången i mitt liv har jag äntligen LÅNGA naglar! Sticka istället för å bita!
Hopaps fler har hittat 'hit' - stick & vikeriet är så smittsamt och så KUL!
Glada hälsningar ifårn Ingrid
Jag är nog immun efter att ha drabbats mycket kraftigt av den i början på 80-talet. Det var nog lika illa då som att ha drabbats av trädgårdssjukan nu.
Fast jag tror nog sticksjukan var värre. Här kommer man iaf ut och rör på sig när man 'umgås' med trädgården. Under sticksjukeperioden så bara satt man där och gjorde ingenting .......... mer än stickade

(Fast jag minns det var väldigt roligt)