Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Rhododendron, Skall köpa min första rhododendron
          AgnesC
          Inlägg 04-04-2008, 09:15
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 116
          Medlem nr: 2 841

På en skogstom i rätt soligt läge vill jag plantera en rhododendron. På tomten finns redan en rh som jag tror är den vanliga Catawbiense, ca 2,5-3 m hög o lika bred, så läget borde vara ok. Nu vill jag ha en buske som blir mer kompakt i formen, den gamla är ju i princip "uppstammad", dvs helt kal nedtill. Har kikat på Yakusimanumgruppen, men nu tvekar jag då de verkar växa så långsamt. Söker alltså efter en sort som skall bli 1-1,5 m, höjd o bredd, idealet är att den växer någorlunda snabbt, helst inte kosta en hel förmögenhet. Läget är z 2, färg inte viktigt. Tips mottages tacksamt!

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          AgnesC
          Inlägg 04-04-2008, 12:42
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 116
          Medlem nr: 2 841

Kan man lita på Plantagens växter? Var där härom dagen o reagerade på att det kändes snustorrt i krukorna på de rhododendron o barrväxter jag tittade på. Jaha, de trivs i grupp alltså? Då blir det ju onekligen lite fylligare redan från början, trots att de enskilda plantorna är rätt små.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-07-2025, 04:00

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon