Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Vad ska man tänka på..., ...på en jobbintervju?
          *Erika*
          Inlägg 16-03-2004, 10:48
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 36
          Medlem nr: 2 924

Hej alla kloka människor!

Efter att ha sökt jobb i dryga 3 månader, utan att fått komma på en enda liten intervju, gjorde jag igår intresseanmälan hos ett företag och tänka sig...de ringde idag! laugh.gif Jag ska på intervju hos dem på torsdag och är nervös till max...den senaste intervjun jag var på bestod av en kvarts rundvisning i lokalerna och så var det klart. Mycket skum intervju, men jobbet fick jag. smile.gif

Så... Vad bör man tänka på? Några tips eller förslag? huh.gif

Företaget är en typ av rekrytering-/uthyrningsfirma som pysslar med mestadels administrativ personal.

// Erika-med-nerverna-utanpå

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Zanna
          Inlägg 16-03-2004, 12:19
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 385
          Medlem nr: 2 794

Anledningen till att de hörde av sig så snabbt kan vara att de har fått en beställning på sådan uppdrag så du passar deras profil. Uppdraget är då kanske tidsbegränsat och likaså din anställning. Kolla hur det i så fall blir efter det uppdraget är slut. Kontakta din a-kassa och kolla vad som gäller om du måste sluta på bemanningsföretaget när uppdraget är slut så du inte åker på någon avstängning. När man jobbar på bemanningsföretag får du INTE stämpla upp till 100% vilket du får om du jobbar för andra företag mad.gif Så köp inte om de säger att du får stämpla upp om anställningsgraden är annan än 100%!' Tänk också på att om du får 75 procents anställning och du går utan uppdrag en period så blir lönen (med 80% garanti) 80 % av 75% lön.

Angående klädseln så är det kanske viktigare att man har "neutral" klädsel eftersom de ska kunna hyra ut dig till vilka företag som helst, allt ifrån företag med klädpolicy typ dräkt till företag där man får ha jeans. Personlig klädsel är jättetrevligt men är den för extrem så kan det göra att du blir bortgallrad. Ett par snygga byxor (ej jeans) och en snygg tröja går ju också bra.

Lycka till! Jag är nyfiken på att höra hur det var smile.gif

--------------------
          Susanne zon 3 (4)

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-09-2025, 04:03

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon