CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 04-04-2008, 20:12)

Jag vill inte uttala mig om lönen men jag tycker inte att sjukvårdspersonalen skulle få lov att strejka. Det är samhällsfarligt.
Skall jag då få dö bara för att personalen strejkar??? Vården är redan så dåligt att den inte skall ännu mera försämras. Och det är ju inte bara under strejken som vi blir drabbade utan också efteråt. Köerna blir ju ännu längre. Har man en gång väntat 3 år på en operation och har haft en helvete under tiden, då tänker man så.
Likadant med min rygg, hade jag fått behandling och operation i tid då hade jag mått bättre idag och kunnat bättre gå. Men oss patienter sk....er man ju i
Elisabeth
Förstår dig helt och fullt, men vad ska till för att höja sköterskelönerna? Uppmanar alla i tråden till att komma med andra lösningar än strejk för att höja lönerna. Det är ju verkligen utpressning mot sköterskorna. Arbeta billigt annars dör folk!
Köer och väntetider kan man nog till stor det skylla läkarna för. Studenter vid Gbg:s Universitet gjorde en tidsstudie på läkare som examensuppgift. Det visade sig att när läkarna skulle börja operera och hela arbetslaget stod och väntade då först började läkaren läsa journal och sätta sig in i vad som skulle göras. Under tiden stod ett helt arbetslag sysslolösa och väntade. Det visade sig att läkarna var väldigt ineffektiva, kom sent, var oförberedda osv. Minns inte allt.