Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Det skulle aldrig hända mig!, Hur svårt kan det vara att hålla reda på vad som är vad?
          Cockaby
          Inlägg 03-04-2008, 21:45
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 74
          Medlem nr: 10 234

Här har man suttit och läst på forumet och skakat på huvudet när folk har pratat märkning av sina sådder och undrat om folk har särskilt mycket innanför pannbenet när de pratar om oläsliga lappar och förväxlade krukor. Men nu har jag också hamnat där... hade det inte varit för alla stories här så hade man trott att man hade ahlzeimers eller nåt.

Från början hade jag 4 kattlådor och 2 mindre tråg med fiberkrukor i som jag hade sått mina fröer i, inte särskilt mycket i sammanhanget om man jämför med flera av er. Jag sådde samma sort per rad och märkte tydligt med frystejp och blyertspenna på kanten vad respektive rad innehöll. När de olika sorterna hade grott tillräckligt för att fylla en kattlåda så flyttade jag runt sådderna. Fortfarande noggrant utmärkta, varje rad innehöll bara en sort. Ut till sommarstugan med lådorna så att de fick stå kallt. Till slut fick jag också upp ett lysrör i källaren så de slapp stå och sträcka sig mot fönstret.

Sen så fick jag för mig att alla mina kronärtsskockor skulle få egna krukor... Då började förvirringen. Mitt i när jag sitter och delar de små krukorna och delar försiktigt på de små skotten så slår det mig! Jag har två olika sorters kronärtskockor och jag har bara tagit en ny kruka på måfå hela tiden och har inte längre någon aning om vilken som är vilken!! Nu är det ingen katastrof iofs då de nog kommer blandas i planteringen ändå och hälften av dem vet jag ändå vilken sort de är och kan kanske jämföra sen för att se.

Omplanteringen resulterar i lite ommöblering så att alla ska få plats. Redan innan jag börjar med den så tittar jag på mina tomma krukor med frön av kardinallobelia. En sort som jag hunnit ge upp efter att inte ha visat nåt liv på dryga månaden. Men mitt i den ena så ser jag nåt litet grönt som sticker upp huvudet, härligt!! Tittar lite noggrannare och tycker att det var en ganska stor grodd för att vara ett så litet frö, och grodden ser bekant ut. Då inser jag att det är itne alls en kardinallobelia utan en kruka med en luktärt!! Jag räknar de tomma krukor, "det är väl bara kardinallobelian som inte grott" och inser att det i så fall är två krukor för mycket där, som jag uppenbarligen inte vet vilka två det är och vad de i å fall innehåller.

Jag kan inte för mitt liv komma på vad det kan vara i de två resterande krukorna. Allting annat har ju kommit upp!! Eller är det någon enstaka kruka av någon sort som fortfarande inte tittat upp och som nu låtsas vara kardinallobelila? Nåja, ingen katastrof. Det är trots allt mindre än 10 sorter jag har sått och de verkar alla ha sin egen lilla karaktär så jag ska nog kunna se vad det är för något. Och det kommer ändå bli totalt kaos i min oplanerade "trädgård" ändå då jag inte har någon som helst plan utan bara klickade på de som såg fina ut på bild och jag har inget som ens med god vilja kan kallas för rabatt.

Men jag har lärt mig att inte skratta åt er andra för att ni inte lyckas hålla reda på vilken kruka som hade vilka frön. Och det känns som att nästa år får det nog faktiskt bli en lapp i varje kruka, trots att det fortfarande känns som om man borde kunna hålla reda på det. Kanske behöver jag klanta mig ett år till... smile.gif

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Tosan
          Inlägg 04-04-2008, 21:35
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 4 016
          Medlem nr: 10 798

I år har jag skrivit på en bit frystejp på varenda kruka, utom penséerna... Men garanterat har jag ju glömt på nån kruka, så det lär väl dyka upp en fackelranka eller vad som helst i pensetunnan whist.gif
          Nej, penseér brukar man ju känna igen... Men den eller de som eventuellt är omärkta kan ju visa sig bli vad som helst.

--------------------
          Stolt HBT-kompis

Citera

Inlägg i den här tråden
          Cockaby   Det skulle aldrig hända mig!   03-04-2008, 21:45
          Wilmer   :devil: HAHAHAHAHAHAHAAAAAAAAAAAAAAA.... Nej, för...   03-04-2008, 21:47
          ingrid fuxwall   Mig händer detta varje år - spelar ingen roll hur ...   03-04-2008, 21:56
          DragonLady   :rotfl: :rotfl: Japp mig oxå.. varje år har jag ...   03-04-2008, 22:28
          Eva i Skåne   Välkommen i virrhjärnornas klubb :whistling:   04-04-2008, 10:29
          Cockaby   Man får ju erkänna att man blev väldigt förvånad. ...   04-04-2008, 10:59
          Rosmarin   En del av mina märklappar har ätits upp av en elle...   04-04-2008, 11:09
          MariaÖrebro   Välkommen i klubben!!! :w00t: Jag sår...   04-04-2008, 11:42
          Knytt   HAHA, det har hänt mig också. Nu klipper jag ut mä...   04-04-2008, 11:49
          Vic   "Hemlig kruka" !!! Hi hi hi,...   04-04-2008, 11:52
          skogstroll   :giggle: själv vet jag hur vimsig jag är så i år f...   04-04-2008, 12:00
          Maggan H   Ack ja, vem känner inte igen sig här?? :D Jag ha...   04-04-2008, 13:25
          HögaKusten   :lol: Åhh,vad skönt... att veta att vi är många i ...   04-04-2008, 16:08
          Eva i Skåne   Är inte helt säker på att vi blir duktigare nästa ...   04-04-2008, 19:18
          Lemonne   Själv har jag en katt som välte en sålåda med 35 k...   04-04-2008, 21:20
          HögaKusten   :rotfl: Ja se de kära små liven... :rotfl:   04-04-2008, 21:22
          sqrulan   Ha ha,det är kul att fler vimsar till det.Jag gjor...   04-04-2008, 22:22
          mirjam   min känsla varför det blir så är att när man börja...   04-04-2008, 22:51

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 06:21

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon