CITAT (rahmat2 @ 04-04-2008, 22:22)

Felet med detta är att ansvaret för sjukvårdens fungerande sätts på personalen med låg lön. Sjukvårdspersonalen är bara den mänskliga delen av alla resurser som skall till för att en sjukvård ska fungera. Resurserna är budget, politisk beslut, sjukvårdsapparater, hus där de sjuka behandlas, medicinsk kunnande etc. Nu kräver du av personalen att de skall ta ansvar för fungerande av allt detta, trots att deras löner är låga.
Rahmat med min skatt som jag betalar så betalar jag också för sjukvård. Men du kasnke aldrig har varit sjuk eller varit i behov av sjukvård. I alla fall låter det så när man läser vad du skriver
Och oavsett med vad jag jobbar så måste jag ta ansvar för mitt jobb. Fattar inte vad du pratar om.
Vår vårdcentral är uttagen i strejk, alle sköterskor och distriksköterskor. Bl.an. går en distriksköterska till servicehusen. Vad händer med dom gamla då?
Jag har t.ex. en tid hos distriktsöterska den 22/4, får väl gå och hämtar mina sprutor och försöka att gå någon annanstans, men var???? akutmottagning t.ex. är otänkbar för mig eftersom ja inte kan sitta så länge.
PÅ SU strejkar man t.ex även på ortopädoperationer. Och där ligger ju ryggoperationer som redan har jättelånga köer. Talar då om för en patient som knappt kan gå längre och som bara med hjälp ab morfin klarar dagen. Dessa avdelningar dom har tagit ut i strejk är sådana som redan har långa köer. Tror inte att dessa patienter har förståelse.
Elisabeth