CITAT (Christer i Falköping @ 06-04-2008, 12:55)

Egentligen ingen idé att gnälla över plantagen, blomsterlandet och liknande affärer. Vi får vad vi förtjänar. De flesta kunder skiter i kvalitéväxter och kunnig personal, de vill ha billiga priser. De köper hellre billig skit hos dem än vänder sig till de mindre handelsträdgårdarna där både kunskap och bra kvalitet finns, men också högre priser. Så framtiden ser inte speciellt bra ut för dem som vill ha kvar de små handelsträdgårdarna. Det kommer att bli samma sortiment över hela landet, vare sig det kan växa i det klimatet som finns där eller inte, med samma dåliga kvalitet. Vi som vill ha något annat får vända oss utomlands eller så våra egna växter.
Christer.
Tycker det du skriver inte stämmer. För min del tycker jag inte kvalitén är ett dugg sämre än på tex Zetas, men utbudet är ju mer begränsat. Är det så att man vet vad man skall ha tycker jag att Plantagen är perfekt, väldigt prisvärt. Naturligtvis kan det skilja mellan olika Plantagenbutiker, vilket jag tror beror på butikschef och personal, men mitt Plantagen i Västerås är väldigt fräscht.
Gita