Ja röstade ja. Det är självklart för mig som råkade ut för en skallskada trots att jag hade hjälm. Om jag inte hade haft den så hade jag inte suttit här. Antingen hade jag varit död eller för skadad att få vara med här på Odla. Jag tycker inte heller att det är upp till var och en att bestämma det. Trots allt kostar vi skadade samhället stora belopp som med en enkel hjälm skulle kunnat sparas in. Jag har varit sjukskriven+haft sjukersättning sedan -02. Pga av olycka på väg till jobbet så har jag dessutom en arbetskadelivränta som täcker upp min lön. Nu när det stramas åt för alla sjukskrivna så granskas även jag. Trots att jag har tre neurologiska utredningar som alla säger att min skada är bestående och jag inte kommer att kunna arbeta mer så "kostar dom på mig." En veckas utredning i Manpowers regi med kost och logi på ett skärgårdshotell... Hur mycket kostar jag inte samhället nu och ändå försökte jag att skydda mig. Jag tycker därför att det är oansvarigt att inte bära hjälm. Torvan
|