CITAT (Magdis @ 10-04-2008, 09:21)

Håller helt med där! Man behöver väl inte dammsuga mer än en gång i veckan och det ska han väl klara av om han är frisk? Även din yngsta dotter, även om hon har läxor så tar det väl inte sååå lång tid att dammsuga nån gång då och då. När jag var från 10 år och uppåt så fick jag städa övervåningen en gång i veckan, mitt rum, badrummet och vardagsrummet. Det tror jag att jag haft nytta av senare.
Men han är inte heller fullt arbetsför, har bara en arm/hand som funkar 100%. Det är
jag som förtvivlat försöker underlätta för honom. Skrev kanske lite luddigt.
Dottern har redan saker hon gör varje dag, bl.a. så sköter hon all disk nu, jag kan inte stå någon längre stund o maken är fumlig när han diskar eftersom han inte kan hålla i ordentligt. På nya stället kommer vi dock att ha en diskmaskin igen.
Hon städar dessutom, badrum, toa och sitt eget (naturligtvis) och systerns rum. Det med alla läxor och den dans hon tränar är redan lite för mkt för henne känner jag. Hon är hemma vid 15.30, tränar tre dar i veckan, gör läxorna dom andra dagarna + på helgen.
Förhoppningsvos ska det bli bättre när jag opererat mitt knä men det här med dammsugningen kom jag på häromnatten då vi nu får en betydligt öppnare planlösning än vad vi haft här
om vi får det hus vi vill ha.
Smart att höja soffan, det skulle faktiskt underlätta för mig också.
Ska nog också bedriva en marknadsundersökning, tycker er va otroligt billig Pernilla, vad är det för märke??