Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Uppstammade pellisar, - hur gick det?
          Lemonne
          Inlägg 14-04-2008, 13:08
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 743
          Medlem nr: 7 888

Förra våren hade vi ju en liten tråd om att stamma upp pelargoner, så nu är jag lite nyfiken på hur det gick för er!? Vad för pelargoner provade ni att stamma upp? Hur höga är de nu?

Jag stammade upp en spaljépelargon, vilket gick jättebra ända tills hunden slog av den med sin svans sad.gif Nu har jag börjat om. I år ska jag prova att stamma upp Mårbacka, Antik Pink (spaljépelargonen), Strawberry ripple och en vanlig röd zonalpelargon...

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Rihane
          Inlägg 14-04-2008, 14:10
          Länk hit: #2

Gäster

Har inte sett tråden du nämner men i somras började jag med att stamma upp Dr Westerlund. Det är en pelargonsort som av någon outrundlig anledning stormtrivs hos mig. smiley_small_hug.gif dunno.gif Jag har den för sina luftrenande egenskaper. Planterad ut några vattenrotade sticklingar i kruka ut på balkongen den blommade och var så fin.
          Så på sommar/höstkanten tog jag några av mina vattenrotad skott för jag ville prova att stamma upp dom.

Det går utmärkt. Ska snart fixa lite mer med den, någon gång i veckan kanske eller nu idag för nu blev jag inspirerad. tummenupp.gif Toppa och rycka lite mer blad längs med stammen. När jag nu tittar på den så skulle jag nog kunna förlänga stammen lite till.... yes.gif

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 24-07-2025, 15:46

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon