CITAT (Bee @ 10-04-2008, 10:03)

PernillaJ: Jag blir lite nyfiken på den här roboten. Vad är det för mått på den? Diameter och framförallt höjd? En annan fråga: Låter ni den gå när ni inte är hemma eller måste den vaktas?
Hur mycket ström drar den? Är den lika bra på mattor och rent golv eller skiljer det?
Våran Roomba, som vår 4 åring döpt till Kalle, är ca 35 cm i diameter ch ca 7 cm hög. Den behöver inte passas, men om det finns risk för att det ligger någon liten leksak, papper eller dyligt under någon soffa eller säng eller så finns risk att den "hakar upp sig" på denna. Så då tycker jag att det är bäst att vara hemma och "passa". Undantag är kök, hall och tvättstuga där vi har fixat till så att det i princip bara är att köra igång utan att plocka så mycket eller flytta saker. Tex så körde jag igång den i köket nu ikväll, och så stack vi hela familjen ut och cyklade en sväng. Sedan kom vi hem till ett nystädat kök. Lyxigt! Den klarar av de flesta mattor, dock inte vår ryamatta och inte heller trasmattor.
Vi är kanonnöjda, men jag hade gärna haft modellen som kom efter den vi köpte. Den finns tex här:http://www.tretti.se/sjalvgaende-dammsugare