Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Balkong... solig på fm, skugga em
          hedenberg_81
          Inlägg 14-04-2008, 18:27
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 24
          Medlem nr: 8 900

Hallå på er!
          Jag va aktiv förut men hade helt glömt sidan!! Nu är jag tillbaka!
          JAg bor i en lägenhet med ganska liten balkong. På morgonen fram till ca 11-tiden är den solig sedan skugga resten av dagen. Vill ha tips på lättskötta växter/blommor att ha i kruka, eller som kan växa på en spaljé.... jag har 4-5 S_T_O_R_A krukor att använda mig av... tacksam för tips!

--------------------
          www.lindisen81.blogspot.com

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          vårskutt!
          Inlägg 17-04-2008, 07:25
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 70
          Medlem nr: 15 337

Funkia? Får inte den solsting om det är sol ända till kl 12-13? Om den klarar det, så kanske man kan ha typ alla "skuggväxter på en sådan balkong? Jag har ju också en öster-balkong, va kul! Då kan man välja lite fler blommor!?

Citera
          Rihane
          Inlägg 17-04-2008, 13:38
          Länk hit: #3

Gäster

CITAT (vårskutt! @ 17-04-2008, 08:25) *
          Funkia? Får inte den solsting om det är sol ända till kl 12-13? Om den klarar det, så kanske man kan ha typ alla "skuggväxter på en sådan balkong? Jag har ju också en öster-balkong, va kul! Då kan man välja lite fler blommor!?

Oj! -fear-.gif
          Tänkte inte ens på det. blush.gif
          Jag har sett att den rekommenderas som skuggtåligväxt. Men tänkte som sagt inte ens på att påpeka det så tack för att du rättade till det misstaget. sweatingbullets.gif

Nu har jag vågat mig på en funkia , sedan förra sommaren. För tillfället skuggas den av tulpaner i en kruka och jag ser lite grönt sticka upp också... unsure.gif
          Blev så triggad att jag skaffade mig en till i mars, som jag är osäker på att den klarade att åka ner direkt i jorden, den har haft fiberväv över sig...mest för att jag gullar med tuberose som är planterat brevid .

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 30-11-2025, 19:14

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon