Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Sämsta ursäkten att köra mot enkelriktat
          Lilla Birka
          Inlägg 17-04-2008, 22:21
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 4 878
          Medlem nr: 9 054

Idag när jag parkerade utanför affären kom en bil insusande på parkeringen mot enkelriktningen och ställde sig bredvid min bil. Till saken hör att där hon körde in är en ganska trång enda utfart i en kurva för de som står längst in på parkeringen. Skymd sikt alltså. På frågan om hon möjligtvis visste vad den där runda skylten betyder svarade den unga damen: " Ja, jag vet, men min mamma har så ont i benen så hon kan inte gå så långt!" Vaddå, sa jag, du kunde väl kört runt rätt väg i alla fall? "Ja, jag vet, men vaddå, var jag i vägen för dej?" slap.gif
          Vad säjer man? Hur lat får man vara? Tror man att trafikskyltar bara är en rekommendation om de råkar finnas på en parkering?

--------------------
          Den som väntar på att ta nästa steg, kan bli stående på ett ben resten av livet.

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Lilla Birka
          Inlägg 17-04-2008, 22:33
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 4 878
          Medlem nr: 9 054

Nåja, jag har mött män som kört mot enkelriktat också! Bl.a den som har en restaurang precis i den kurvan där utfarten är - han kör alltid rakt in och parkerar just i kurvan så det blir extra trångt! Rena vilda västern.

--------------------
          Den som väntar på att ta nästa steg, kan bli stående på ett ben resten av livet.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 24-07-2025, 12:58

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon