CITAT (Stintan43 @ 18-04-2008, 09:50)

Så det skulle vara okvinnligt då att inte raka benen?
Jag tycker att det är bedrövligt med denna utseendefixering som dessutom går längre och längre ner i åldrarna. Jag har varit med om 13-åringar som vägrat visa sig på badstranden utan att först ha rakat benen. Vad skapar det för människosyn?
Det har inget med någon hetsjakt för att sudda ut könsgränser att göra utan det är bara underliga normer skapade av folk som vill tjäna pengar.
Snart finns det inget naturligt kvar om alla bara bryr sig om utsidan och struntar i insidan.
Eftersom majoriteten av alla kvinnor rakar benen så kan man rent logiskt säga att det är kvinnligt att raka benen. Eller att det på någotvis tillhör kvinnornas sysslor, eftersom män väldigt sällan rakar benen.
Så ja, jag skulle nog säga att det är okvinnligt att inte raka benen. För egen del så tycker jag det är upp till var och en. Om alla kvinnor vill sluta att raka benen så får dom såklart göra det och jag tänker inte gå runt och propagera för att kvinnor ska börja raka benen igen. Folk får se ut som dom själva vill.
Jag håller med om att det är sjukt att 13-åriga tjejer inte vågar visa sig på stranden för att dom inte har rakat benen.
Jag tycker snarare att många tjejer kanske borde skapa sig lite distans till sitt utseende oavsett om det handlar om att spara in på sin kvinnlighet eller inte.
Detta gäller män också, även fast det oftare handlar om attityd än om utseendefixering där.
Redigerat av jjohan: 18-04-2008, 12:22