CITAT (jjohan @ 18-04-2008, 09:25)

Aha, skoj. Hur påverkar hydro smaken tror du? Brukar skilja sig en del när det kommer till frukt med mycket vätskeinnehåll vet jag. Tror även snabbodlade örter får en lite mildare smak i hydro.
Jag odlar tabascopeppar i år. Vi får se hur den tar sig, blir mycket intressant. Har en solig balkong att ställa ut på senare. Sådde relativt tidigt och skolade om nu i veckan precis. Så får hoppas att de hinner sätta frukt.
Jag tycker att smaken i hydro blir renare. Eller kanske som du säger mildare fruktsmak. Att det skulle vara någon skillnad på capsicumhalten tvivlar jag dock på. Hittills har jag bara positiva erfarenheter av chili i hydro.
Jag odlar också tabasco i år. Det verkar bli en sen & buskig planta. Lite tålamod så kommer garanterat resultatet i höst!
CITAT (malinholmgren @ 18-04-2008, 15:46)

Vet någon vad de röda chilisarna (ca 12 cm långa) som man kan köpa i trepack eller lösvikt i affären är för sort?
Skulle tro att det bara är vanlig cayenne. Brukar köpa dom ibland. Men som vardagschili när jag inte har färsk själv så brukar jag köpa vanliga "affärs-chili". Har ingen aning om vad det är för sort, men dom är billiga, milda och passar i all sorts mat. Willys brukar ha riktigt bra pris och ibland så lågt som 39,90.-/kilot. Det är perfekt för mig som med enkelhet konsumerar ett par kilo chili i månaden